Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Thursday, October 13, 2011

jangan bagi Pierre Andre bwat filem lagi dah

I quote something that my friends heard at cinema:

"Lepas nieyh jangan bagi Pierre Andre buat cerita laie dah"


I practically regressed to 5 years old watching Al-Hijab~hiding under my shawl almost all the time the ghost made appearance (which is like at least half of the movie?) okay, to justify this, I actually open my eyes, but the shawl covered half my view, so..ummm, yeah, I watched it.

Movie review by me:

Pierre Andre sekali lagi membuktikan kredibiliti beliau sebagai pengarah filem bengenre seram. walaupon plotnye ntah hape-hape dan x brape nak masok akal, Andre  berjaya menebusnya dengan membuatkan setiap adengan seram filem itu meyakinkan~ kamon, pompuan tu dan Andre agak kayu bila berlakon jadi couple, Andre macam pasang sugar daddy, since pa gf dye belikan die macam2 (Audi pon?) beberapa adengan yg x perlu diulang, diulang juga. Kudo diberikan untuk lakon layar babak horror. dye x perlu bwat CG  gempak, cukup sekadar merealisasikan segala cerita yang kita pernah dengar atau baca. kesan audio yang menjadi, hantu2 style pop up jenis yg ko jumpa kat tenet. so yeah. saya rasa orang plg x kayu adalah bell ngasri and the gang, saya gelak sambil terkejut n terjerit sekali.maaf, saya terperanjat. kawan housemate saya kata hantu2 kat situ buruk sangat. housemate saya yg hijabnye agak terbuka memberi komen bahawa entiti yg die jumpa pon x seburuk itu.saya hanya mampu gelak tawar pada statement itu. kesimpulannya, cerita ini fail dari segi film berplot fantastik tapi berkredibiliti sebagai filem seram bwat takut2 orang. 

saya masih tidak berpuas hati kenapa siang lambat sangat muncul dalam cerita tuh.

sekian, wassalam.

++chepazana++
++baca smut nak erase trauma.haha++

0 comments: