Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Saturday, August 28, 2010

hidup yang penuh suprise

come bebeh, we all buat entry ala2 coretan hidup. bukan selalu kowt. den kalau dah start nulis Bahasa nieyh alamat grammar semua tunggang langgang. jangan harap ada selitan simpulan bahasa mahupun peribahasa kali ini. Kalau Puan Zubaidah, cikgu BM den tyme skolah dulu baca entry nieyh musti kepala die posing. ntah camne anak didik die semua bahasa malaysia buleh lulus. Once masuk uni jerk, semua tunggang langgang. takde semblance langsung dengan hapa yang dah diblajo di sekolah. dulu kalau suruh buat karangan BM lepas r laie nak siapkan dalam masa 2 jam dua muka surat setengah. belum campor manusia spesis eager ya amat buat ala2 novel sastera karangan fakta tuh, la ni, cuba hangpa suluh bagi kat budak2 uni suruh buat karangan biographi diri sendiri, belum tentu struktur ayat dan grammar depa betul. semua lingkup.

And..apa kena mengena suprise ngan entry kali nieyh? den pon x taw. kowt nampak cam sedap nak letak buat tajuk entry aku bantai r letak. huh. aku dah terkejut gaban dah minggu lepas kawan sekelas aku tyme aku f5 PM me dekat Fb saying that she's getting married this september and the reception event will be on disember. tuh lagi haru, angin takde ribut takde, malah monyet atau king kong pon xde, alih2 pokok bergoyang. 5,6 kali den tanya betui ke idok.dah sampai seru~biorlah.janji eko bahagia bersama ye. bebudak batch pon kan kemain bahagia jadik auntie n uncle x official baby aleesya (anak incik halim sama puan ezi). xde anak sindri, anak orang lain pon jadik r. tumpang rasa megah sekali.hehehe.

tyme raya nieyh ingat nak jumpa ngan cewek beta, baiduri (wajib ketemu setiap cuti sem), my dear ted (our dvd dah sampai.QAF.all five seasons~so gonna have fun watching those blasted series) and dearest laling and kyoko, kalau buley. aku maw jumpa sama ana juga, sama raj, sama bebudak sekolah yang rasa cam nak ngadap muka aku laie. kalau agak dah dekat pat lima taun x jumpa aku saya nasihatkan jangan buat gaya teddy a.k.a. cik zaity murni sulaiman. dah elok aku dok lambai die dari jauh boleyh die datang and tanya aku ngan musykilnya "ini sharifah zanariah ke?". dey, xkan aku boley tetiba tukar jadik paris hilton kowt. huk, tyme aku terserempak ngan atiq azman lu tyme kat ampang aku kene perhati die semayang sampai abis.dua tiga kali die lalu depan aku wat dek.aku tengok gaya dah sebijik da cam atiq zaman sekolah lu,once aku panggil baru die maw sapa aku. hazirah zamri je ku ingat die tegur aku lu.dekat sacc mall tyme tuh.aku pandang die, die pandang aku.then die sebut nama manja intan payung aku "cik pah ke?" alkisah jadik r cerekarama sekejap kat situ.

kesimpulannya, kalau nampak manusia muka cam sharifah zanariah,try2 r tego. aku taw aku dah x seselekeh dulu namun beta tetap beta. u all kalau jumpa manusia muke cam aku kat kedai buku @ komik sah r tuh aku.xde lalinnye.kalau nampak perangai die spastik semacam depan buku pastuh die bercerita ngan semangatnye ngan orang sebelah die, sah r tuh aku.nak kuatkan lagi dakwaan anda, sila curi dengar perbualan manusia rupa iras2 aku tuh. kalau ko dengar ayat camni: "u noe, last i tengok papa die nye series daddy x kuar laie.dah bace fanfic baru? ah, taw x ader madvid?u should listen to len's new song. n got a lot of doujin bersepah merata kat disk srive i....." see, anda mungkin x paham bahasa apa yang die cakap namun ianya adalah bukti bahawa anda jumpa sharifah zanariah yang sebenar,tahniah. saya cakap tak pernah masok akal.

sekian, assalam.
apakah?

++chepazana++
++what the??++

0 comments: