Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, May 18, 2010

hari guru dedulu (2006)

ah, nie ala2 mengimbas kenangan lama r nieyh..exkyus mi, saya nak rant macam orang tua. opcoz, klu cakap pasal ari guru the most memorable one would be the one that when i'm form 5. eh, preparation hari guru tyme tuh involve satu batch kowt, bukan takat kp jerk.habis dibantai segala keringat kitorang nak wat mende alah tuh. tido lambat semata jerk. eh, dalam satu bulan tuh, kami bwat kes beramai2 (5/5) pastuh pk 1 (puan abidah konchong kah?) kowt tyme tuh bersara the day after hari guru. aku pon x ingat sangat.

alkisah den dah x ingat dah biler dorang start issue order ntok prepare hari guru but after that sumua orang busy. kowt setiap manusia lam blik study tuh ader keje memasing. klu x silap aku, aku masok group hias pintu dewan. kowt kebetulan tyme tuh bilik study tengah giler bwat origami crane. jenuh nak wat crane tuh beramai. kredit kat raihana sebab bagi kitorang buku citer dier yg ader cara nak wat crane. kitorang ikat crane tuh dalam 4-5 ekor satu benang then we hang kat pintu. malam nak hari guru tuh sedikit haru nak siapkan dewan. budak2 backdrop laie hantu nak wat keje.kowt semata nak menampal petak2 tuh.lambat gak r balik dorm tyme tuh.budak dah berkrioh baru kami menapak polang.

waktuh tuh, kami sebagai senior kuasa paling atas sekali telah mengissue order pada anak2 riang junior terchenta kami, "kome x dibenarkan pakai baju kaler ijau nanti. kami semua dah chop dulu" hahaha. nak wt citer, taun tuh kami ndak wat t-shirt batch. kami bantai beli kain ntok satu batch bwat baju. trima kasih kepada bebudak yg tinggal kat klang n gi carik kain bundle itu. lantas tyme hari guru tuh, para form 5 bley nampak ngan gemilangnya pakai baju kaler ijau. yg mane x siap wat baju tuh pakai baju bese kaler ijau. peraturan ini hanya diaplikasikan pada pelajar puteri sahaja.

aku dah x ingat dah kitorang watper dulu hari tuh.yg aku taw perhimponan pagi ader cam biasa. uh, klu x silap start ngan sukaneka kowt. aku da x ingat pe sukaneka yg kitorang bantai kat situ. aku ingat ader pertandingan wat roti canai yg paling bergaye skali. lawan antara guru ngan murid. acara demo wat roti canai dijalankan dengan menjempot abang bangla dari kantin pak wan. alkisah ada r junior putera nieyh, teramat bergaya dia muncul, siap pakai topeng laie.tapi die yg paling style wat roti canai. and then x lupa pade acara hias kek oleh para cikgu lelaki. adakah ustaz solah yg kuar g 7-E kat sebelah semata nak bli hiasan tambahan. koat depa letak chocolate ferrero rocher atas kek tuh. dengan whip cream segala, wallualam~walaupon kek tuh nampak cam x lalu jerk tapi still edible. aku dah x ingat sangat yg lain, ader kowt sukaneka lain yg involve student ngan cikgu, buat baju lah~~kejadah laie. aku da x ingat sangat.

lepas rehat baru kitorang gerak gi dewan ntok main event. dibwat nye kami beratur di sepanjang jalan sebelom sampai ke ke dewan~ala2 perarakan gitu~once depa masok dewan kami dok sembur depa ngan cebisan kertas warna warni n also belon bli tyme outing kat kajang. sekali lagi kami guna kuasa veto senior kami ntok duduk kat depan skali, blakang chekgu2. vip seat kan. yang den ingat tyme tuh mustilah lakonan bebudak putera.kowt aku gelak sampai kuar air mata. cikgu yahurin depan aku laie best. siap pas tisu kat orang sebelah bwat lap air mata. x abis gelak babak nieyh aku dah terburai gelak ntok babak lain. eh, personal favret aku babak sambutan di india. suyut yg paling ngetop skali, skunk bebetol kat india wat medic..hehehe.irony sungguh.lepas tuh mende ntah kitorang wat, ader acara dari cikgu2 n penyampaian hadiah kowt. tyme balik tuh aku tengok burung2 origami kitorang makin sikit. ah, teacher shaz laie best, siap tanya kitorang bley amik ke x burung tuh. "nak bagi kat anak kat umah" uhuk, tyme tuh memang bahagia tapi penat x yah cakap oh~hehehe

skunk aku da sampai da x taw r bebudak batch aku menghilang ke mana. bertabur merata dunia.aku tulis mende nieyh pon pakai bantai ingat jerk.kowt ader yg salah x taw r. aku xde bli cd sambutan hari guru tuh. aku gegila nak copy mende alah tuh ngan manusia yg ader tapi aku x taw sapa yang ader mende alah tuh. kowt sesapa yang ader bagitaw r den, xde pon send jerk fail tuh kat gue. nescaya gua akan jadi manusia yg paling bahagia kat muka bumi ini. den bertrima kasih pada saudara ajiz sebab naikkan vid lakonan tyme tuh. dah bertaun aku ngidam nak tengok balik vid tuh, tercapai gak hasrat aku. kowt aku x taw nak gelak ke nak nangis time tengok balik mende alah tuh last2 aku bantai bwat dedua sekali.huhuhuhu.pada ex-hamidianz yg kowt terbaca, aku rindu giler ngan kowang sumua. tapi sebab aku nieyh kan bz kalah menteri, ssh aku nak jumpa korang. klu jumpa pon dapat cakap sepatah dua pastuh out. message x yah cakap r, klu phone aku sek abis kedit jerk adios lah.

moga kamu sumua berjaya dalam pekerjaan kamu sumua. XOXO

tabah r korang klu baca mende alah nieyh sampai abis.kowt panjang giler aku menaip.tuh pon aku dah cut short. x laie merapu r. salahkan vid hari guru yang aku jumpa tuh~bwatkan aku rasa nak tulis pepanjang jerk.hehehehe

++chepazana++
++satu2nya manusia yang amik nurse lam batch aku++

1 comments:

IZZATI said...

kamu..sy terigt juga..huhu..aritu sy smpt g skola..time tu, dhowg wt smbutan ari guru..xsebest kite la..xde nasyid pun..

kamu, time tu kite mne ad baju batch lagi la..kite sumer pakai bju batch time jamuan batch...

n kamu, xslah sy dean ad cd ari guru..cube kamu tnye die..

neway, time batch kite memang paling gempak...lar nie pun ckgu2 asyik terigt pasal tu..hohoo